VII PTNSS Congress - 27th-29th June 2017
PL EN Your account Create account

Registered articles list

Analiza rozkładu temperatury w łożyskach ślizgowych wału korbowego silnika dwusuwowego o zapłonie samoczynnym

W artykule przedstawiono wyniki badań symulacyjnych rozkładu temperatury w łożyskach głównych i korbowych silnika dwusuwowego o zapłonie samoczynnym. Badania modelowe przeprowadzono dla 5 różnych wartości luzu pomiędzy czopem głównym a panewką. Prędkość obrotowa wału korbowego silnika zmieniała się w zakresie od 800 obr/min do 4000 obr/min. Badania pozwoliły na określenie lokalnej maksymalnej temperatury oleju w łożyskach ślizgowych silnika w zależności od zastosowanego luzu promieniowego. Badania symulacyjne łożysk głównych i korbowych przeprowadzono w programie AVL EXCITE Designer. W artykule zamieszczono wybrane wyniki z badań dla kilku charakterystycznych punktów pracy silnika.
Topic: Engine testing, durability, reliability and diagnostics
Author: Marcin Szlachetka
Co-authors: