Archive - Congress 2015
PL EN Your account Create account

Registered articles list

Analiza numeryczna konstrukcji wału średnioobrotowego silnika okrętowego w obciążeniu dynamicznym dla dwóch sposobów rozmieszczenia mas wyrównoważających

Warunki eksploatacji silnika napędu głównego statku z założenia statyczne w stanach ustalonych prędkości obrotowych wału korbowego i obciążenia, pracują również w warunkach zmiennego obciążenia. Sytuacje te powodują dodatkowe odkształcenia wału korbowego i zmiany warunków pracy łożysk wału. Przy nadmiernych odkształceniach wału, mogą być przyczyną uszkodzeń łożysk głównych układu korbowo-tłokowego. Na równomierny rozkład naprężeń i odkształceń konstrukcji wału duży wpływ ma sposób rozmieszczenia mas wyrównoważających. W artykule przedstawiono porównanie wyników przeprowadzonych analiz numerycznych występujących naprężeń i odkształceń wału korbowego dla dwóch sposobów rozmieszczenia mas wyrównoważających. Uzyskane wyniki wskazują, że złe rozmieszczenie mas wyrównoważających może być przyczyną nadmiernych odkształceń wału i prowadzić do powtarzających się awarii silnika.
Topic: Modelling and optimization of engine processes
Author: Robert Roszak
Co-authors: Merkisz Jerzy, Markowski Jarosław, Kałużny Jarosław, Roszak Robert