Archive - Congress 2015
PL EN Your account Create account

Registered articles list

Tendencje zmian przepisów homologacyjnych w aspekcie emisji gazów wylotowych dla pojazdów kategorii PC i LDV

W artykule przedstawiono tendencje zmian przepisów homologacyjnych w aspekcie emisji gazów wylotowych dla pojazdów kategorii PC i LDV. Przepisy te, są jednym z wyznaczników rozwoju układów napędowych współczesnych pojazdów samochodowych. Każda ich zmiana wiąże się ze zmianami konstrukcyjnymi silników spalinowych i ich osprzętu, a także rozbudową pozasilnikowych układów oczyszczania gazów wylotowych. Wprowadzenie normy Euro 6 dla pojazdów kategorii PC (Passenger Car) i LDV (Light Duty Vehicles) będzie wiązać się ze zmianami limitów związków szkodliwych i toksycznych oraz wdrożeniem nowych metod pomiarowych. W 2017 r. planowane jest zastąpienie obowiązującego testu jezdnego NEDC (New European Driving Cycle) testami WLTC (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedures), które będą obowiązywały w Unii Europejskiej, Stanach Zjednoczonych i Japonii. Ma to na celu standaryzację procedur badawczych w wymiarze globalnym. Nowością w przepisach homologacyjnych będzie opracowanie i wdrożenie procedur RDE (Real Driving Emission) dotyczących pomiarów emisji zanieczyszczeń w warunkach rzeczywistej eksploatacji przy wykorzystaniu mobilnych przyrządów z grupy PEMS (Portable Emission Measurement System). Oprócz wprowadzenia normy Euro 6 przyjęte zostaną limity emisji drogowej CO2 z floty pojazdów danego producenta pojazdów samochodowych.
Topic: Emission measurements and aftertreatment
Author: Jerzy Merkisz
Co-authors: Paweł Fuć, Piotr Lijewski, Andrzej Ziółkowski, Maciej Siedlecki